pondelok 8. marca 2010

Slovensko vs. Vlastenectvo

Zamýšľam sa v posledných dňoch nad otázkou: "Čo je vlastenectvo ?". Je to krásny pocit stotožniť sa s tisíckami ba možno miliónmi ľudí na celom Slovensku. Definícií je mnoho ale ja použijem túto. Skupina ľudí ktorá sa viaže k niečomu vyššiemu ako sú oni sami je pozoruhodné. Prečo sa upíname k niečomu vyššiemu ako sme sami ? Bude to asi v našej ľudskej prirodzenosti, každý z nás chce zanechať po sebe zmienku že sme žili. Niektorí ľudia sa snažia cez veľké činy, iný zas cez svoje potomstvo ktoré bude pokračovať v jeho rodnej línií ale mnohí vidíme náš odkaz v spoločnej myšlienke "Slovensko". Chceme tento odkaz násilne presadzovať generáciám čo prídu ? Poviem vám kam prídeme s cestou nátlaku "vlastenectva" vyrastú dve skupiny ľudí. Jedny čo budú hit od Janka Matúšku spievať kade budu chodiť a druhý ktorý vyrastú v úcte k tomuto symbolu SR ale budú túto odrhovačku neznášať lebo povedzte mi kto z vás by chcel počuť za dobu strednej a základnej školy hymnu okolo 500 krát. To nepočítam futbalové ani hokejové stretnutia. To či je to veľa posúďte sami. No dnes cestou v električke som si uvedomil že je zlá otázka sa pýtať "Čo je vlastenectvo ?" ale mal som sa spýtať "Čo je vlastenectvo pre mňa?" Pre mňa je to krásny pocit keď naši dajú gól. Je to krásny pocit keď sa ma opýta človek z inej krajiny "Ty si zo Slovenska ? To je krásna krajina." Je to ten pocit, ktorý nás spája a možno aj rozdeľuje. Neberme si ho rutinou nechajme si ho, možno na horšie časy.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára